XC Komercijalno-skladišno poslovanje
XC Komercijalno (popularno KOMPO) dio je programskog paketa XC Vision, ali može funkcionirati zasebno kao program za komercijalno i skladišno poslovanje u raznim djelatnostima poput proizvodnje, maloprodaje, veleprodaje, ugostiteljstva i različitih usluga. Omogućuje korisnicima efikasnu evidenciju nabave, vođenje skladišta i upravljanje prodajom (maloprodaja i veleprodaja) uz potpunu usklađenost sa zakonom o fiskalizaciji.
Osnovne značajke programa
U program se unose podaci o robi, stanju na skladištu, upravlja se ulaznim i izlaznim dokumentima te dokumentima internih prijenosa (primke, kalkulacije, povratnice, interni prijenosi, ponude, predračuni, računi, otpremnice i sl.).
Odnos s dobavljačima i kupcima generira brojne podatke koji se mogu pregledati kroz izvještaje poput knjige ulaznih i izlaznih računa, knjige popisa robe i rezervnih dijelova, izvještaja o stanju artikala u skladištu, cjenika, izvještaja o nekurentnim artiklima i sl.
Svi potrebni podaci iz ovog dijela poslovanja spremni su na zahtjev glavnog knjigovođe za prijenos u salda konti kupaca i dobavljača te glavnu knjigu XC Knjigovodstva prema definiranoj kontnoj shemi sa svim popratnim elementima.
Osnovne funkcije programa
- Klasifikacija robe i usluga
- Inventure skladišta robe s automatskom korekcijom stanja prema popisanom stanju
- Nabava robe – upis kunskih i deviznih kalkulacija ili prijenos iz tekstualnih datoteka koje stižu emailom od dobavljača
- Iniciranje nabave na osnovu plana i tekućih potreba – narudžbe prema dobavljaču na osnovi trenutnih zaliha i prometa u zadanom periodu
- Formiranje prodajnih i garancijskih cijena
- Skladištenje – evidencija prometa po kataloškim brojevima (ulaz, izlaz, rezervacije i stanje), centralno skladište i satelitska skladišta (veleprodaja, maloprodaja i servis), transferi između skladišta i interni prijenosi robe između veleprodajnih skladišta
- Praćenje zaliha prema odgovarajućoj metodi
- Izlazni dokumenti koji prate prodaju robe i usluga – ponude, predračuni, računi, otpremnice, povratnice, otpisi robe, zapisnici o promjeni cijena (nivelacije)
- Prodaja robe i usluga – veleprodajni, maloprodajni i servisni izlazni računi
XC Komercijalno u veleprodajnom okruženju
Za poduzeća koja se bave veleprodajom te žele upravljati vlastitim skladištem robe, kroz XC mogu se odraditi sve poslovne aktivnosti vezane uz vođenje skladišta, rad s dobavljačima i kupcima u veleprodaji.
Osnovne funkcionalnosti XC Komercijalnog u veleprodajnom okruženju obilježavaju:
- Unos artikala zajedno s pripadajućom poreznom stopom, grupiranje artikala po klasama i brendovima
- Ulaz artikala u sustav preko ulaznih kalkulacija
- Mogućnost preuzimanja podataka kalkulacije u elektroničkom formatu
- Praćenje stanja veleprodajnog skladišta
- Izlaz artikala preko veleprodajnih računa, internih prijenosa (međuskladišnica)
- Ažuriranje računa (uz automatsko razduženje stanja skladišta)
- Ispis knjige izlaznih računa po željenim uvjetima (za period, u rasponu od broja do broja računa, po artiklima, komercijalistima koji su napravili račune, poreznim grupama i dr.)
- Prijenos veleprodajnih računa u financijsko poslovanje po unaprijed postavljenim kontnim shemama (ako se koristi paralelno i knjigovodstveni modul XC Knjigovodstvo)
- Mogućnost automatskih zaduženja u slučaju internih prijenosa, tj. izrada izlaznih internih prijenosa (međuskladišnica) te automatska izrada ulaznih internih prijenosa i zaduživanje željenog skladišta ulaza robe
- Izrada veleprodajne inventure i automatski prijenos inventure u novu godinu
- Izvještaji stanja skladišta, prometa, kartice artikala, raster lista za inventuru, top liste kupaca i dobavljača za određeni artikl ili sve artikle
- Moguća integracija skladišnog poslovanja s barcode uređajima vezano za izradu inventure, zaprimanje i izdavanje robe
XC Komercijalno u maloprodajnom okruženju
Za poduzeća koja se bave maloprodajom te žele upravljati vlastitim skladištem robe, XC Komercijalno radi u skladu s maloprodajnim sustavom Fast POS. XC u ovakvom okruženju odrađuje sve poslovne aktivnosti vezane uz vođenja skladišta, dok Fast POS osigurava brzi rad s kupcima u trgovini (brzi odabir proizvoda te izradu i ispis računa).
Osnovne funkcionalnosti XC Komercijalnog u maloprodajnom okruženju obilježavaju:
- Unos artikala zajedno sa pripadajućom poreznom stopom, grupiranje artikala po klasama i brendovima
- Ulaz artikala u sustav preko ulaznih kalkulacija
- Praćenje stanja skladišta maloprodaje
- Izlaz artikala preko maloprodajnih računa
- Ažuriranje računa (uz automatsko razduženje stanja skladišta)
- Mogućnost ispisa specifikacije plaćanja za knjigovodstvo
- Ispis knjige izlaznih računa po željenim uvjetima (za period, u rasponu od broja do broja računa, po artiklima, komercijalistima koji su napravili račune, poreznim grupama i dr.)
- Prijenos maloprodajnih računa u financijsko poslovanje po unaprijed postavljenim kontnim shemama (ako se koristi paralelno i knjigovodstveni modul XC Knjigovodstvo)
- Izrada izlaznih internih prijenosa (međuskladišnica) te automatska izrada ulaznog internog prijenosa i zaduživanje željenog skladišta ulaza robe
- Izrada maloprodajne inventure i automatski prijenos inventure u novu godinu
- Izvještaji stanja skladišta, prometa i trgovačke knjige, kartice artikala, raster lista za inventuru, top liste kupaca i dobavljača za određeni artikl ili sve artikle
XC Komercijalno za ugostiteljstvo
Za ugostitelje (restorane, kafiće, slastičarnice i sl.) koji trebaju upravljati vlastitim skladištem robe (namirnica), kroz XC Komercijalno mogu se odraditi sve komercijalne poslovne aktivnosti potrebne za uspješno upravljanje ugostiteljskim objektom.
Osnovne funkcionalnosti XC Komercijalnog u okruženju ugostiteljstva obilježavaju:
- Klasifikacija robe i usluga
- Inventure skladišta robe (namirnica/repromaterijala i pića) s automatskom korekcijom stanja prema popisanom stanju
- Nabava robe za potrebe ugostiteljskog objekta – upis kunskih i deviznih kalkulacija
- Iniciranje nabave na osnovu plana i tekućih potreba – narudžbe prema dobavljaču na osnovi trenutnih zaliha i prometa u zadanom periodu
- Formiranje prodajnih cijena
- Automatsko skidanje sa stanja skladišta nakon izdanih računa u povezanom maloprodajnom sustavom Fast POS
- Normiranje menija (jelovnika) i dr. prehrambenih proizvoda
- Izrada radnih naloga na osnovu dnevnog prometa u svrhu razduženja skladišta robe odnosno repromaterijala
- Praćenje zaliha prema odgovarajućoj metodi
- Napredni izvještajni sustav
XC Komercijalno za servisno-uslužne djelatnosti
Za servisno-uslužna poduzeća koja trebaju upravljati skladištem rezervnih dijelova i naplaćivati svoj rad putem radnih naloga, komercijalni sustav XC omogućava efikasno i jednostavno svakodnevno ispunjavanje radnih obveza djelatnika i uspješno upravljanje servisno-uslužnim centrom.
Osnovne funkcionalnosti XC Komercijalnog u servisno-uslužnom okruženju:
- Klasifikacija robe (rezervnih dijelova) i usluga
- Inventure skladišta robe s automatskom korekcijom stanja prema popisanom stanju
- Nabava robe (dijelova) uz upis kunskih i deviznih kalkulacija, na osnovi plana ili tekućih potreba
- Izrada servisnih radnih naloga na temelju kojih se generiraju računi
- Automatsko umanjivanje količine rezervnih dijelova sa stanja skladišta nakon izdanih računa
- Praćenje zaliha prema odgovarajućoj metodi
- Napredni izvještajni sustav
XC Komercijalno za proizvodna poduzeća
sustav omogućava izvršavanje svih poslovnih aktivnosti vezanih uz proizvodnju i
vođenje skladišta repromaterijala odnosno gotovih proizvoda.Osnovne funkcionalnosti
XC Komercijalnog u proizvodnom okruženju obilježavaju:
- Klasifikacija robe
- Inventure skladišta gotovih proizvoda i materijala
- Izrada radnih naloga sa i bez normativa
- Izrada kalkulacija po radnim nalozima
- Obračun proizvodnje po mjestima troška odnosno proizvodnim linijama
- Mogućnost integracije s eksternim sustavima (programski sustavi trećih strana)
* Cijena programa na upit (ovisi o više faktora poput veličine poslovnog sustava naručitelja).