Fiskalizacija 2.0. – jeste li spremni?

Novi zakon o fiskalizaciji donosi brojne izmjene u poslovanju poput smanjenje papirologije, digitalizacija procesa razmjene računa te smanjenje administrativnih poslova i troškova.

Stupa na snagu 01.09.2025., no primjena najvećih izmjena kreće tek od 01.01.2026. – pripremite se na vrijeme!

Sve naše aplikacije kroz koje se izdaju računi (ERP/XC, DMS, CRM, Auto Salon, Fast POS, eRecepcija i Ordinacija) prilagodit ćemo zakonu te možete očekivati više direktnih novosti vezano za ovu temu u periodu između 01.09. i 31.12.2025.

Zakon donosi brojne novosti, a te novosti smo radi lakšeg snalaženja segmentirali u nekoliko grupa:

  1. Obvezna razmjena eračuna između pravnih subjekata (B2B i B2G)
  2. Fiskalizacija svih računa bez obzira na način plaćanja
  3. eIzvještavanje
  4. eRačun razmjena i arhiva
  5. Dodatne odredbe za obveznike fiskalizacije i posebnosti

1. Obvezna razmjena eračuna između pravnih subjekata

  • Sve firme porezni obveznici trebat će imati ugovorenu uslugu informacijskog posrednika za razmjenu eračuna (popis ovlaštenih posrednika) – savjetujemo ugovaranje usluge sa Moj eračun, FINA ili ePoslovanje posrednicima budući da su naši sustavi povezani s njima (popis će se vjerojatno proširivati kroz vrijeme)
  • Ukoliko već ne koristite našu eračun aplikaciju, a želite pojednostaviti razmjenu eračuna sa kupcima i dobavljačima, molimo kontaktirajte nas
  • Od 01.01.2026. dolazi obvezna razmjena eračuna između firmi (obveznika PDV-a) i javnih ustanova (B2B i B2G) kada se plaćanje odvija virmanski (bankovne transakcije)
  • Od 01.01.2027. obveza uključuje obrtnike i udruge također (sve koji nisu u sustavu PDV-a)
  • Obveza slanja eračuna bit će samo za tuzemne transakcije, dakle nije potrebno izdavati eračune prema inozemnim kupcima
  • Svaki artikl ili usluga koja se nalazi na eračunu, morat će imati svoju KPD klasifikaciju – moći ćete unijeti klasifikaciju kroz sve naše programe kroz koje se izrađuju računi

2. Fiskalizacija svih računa bez obzira na način plaćanja

  • Fiskalizirati će se svi računi, bez obzira na način plaćanja, dakle računi plaćeni gotovinom (novčanice/kovanice), karticama i virmanskim/transakcijskim uplatama
  • U B2C segmentu poslovanja (kada su kupci fizičke osobe) , fiskalizacija će se provoditi na “stari” način prilikom ispisa/izdavanja računa
  • U B2B i B2G segmentu poslovanja (kada su kupci firme ili javne ustanove), fiskalizacija će se provoditi na “stari” način kada kupac plaća gotovinom ili karticama i na “novi” način prilikom razmjene eračuna kod virmanskih plaćanja (fiskalizacija eračuna)
  • eRačun se mora fiskalizirati unutar 5 dana od datuma izdavanja, a fiskalizaciju će provoditi odabrani informacijski/eračun posrednik

3. eIzvještavanje

  • Uplate zaprimljene po eračunima morat će se prijavljivati Poreznoj Upravi preko sustava eIzvještavanja, do 20. u mjesecu za uplate primljene prethodni mjesec. Uplate će se moći prijavljivati kroz naš knjigovodstveni sustav IKS, direktno kroz FiskAplikaciju od Porezne Uprave ili preko aplikacije odabranog informacijskog/eračun posrednika.
  • Odbijanje eračuna će se također morati prijavljivati Poreznoj Upravi preko sustava eIzvještavanja, do 20. u mjesecu za račune odbijene u prethodnom mjesecu – ova akcija će se odvijati automatski kroz našu eračun aplikaciju
  • Trebat će se prijavljivati slučajevi kada se nije mogao izdati eračun kupcu firmi jer ta firma nema ugovorenu uslugu informacijskog/eračun posrednika – preko sustava eIzvještavanja prema Poreznoj upravi unutar 5 dana od trenutka izdavanja papirnatog računa – ova akcija će se moći provesti kroz naš IKS knjigovodstveni sustav, direktno preko FiskAplikacije od Porezne Uprave ili preko aplikacije odabranog informacijskog/eračun posrednika

4. eRačun razmjena i arhiva

  • Moći će se ponoviti slanje eračuna sa istim brojem kod manjih (nefinancijskih) ispravaka, bez potrebe izmjene broja računa niti storniranja računa
  • Eračun će se moći odbiti (kroz našu eračun aplikaciju ili kroz aplikaciju odabranog eračun posrednika)
  • Potpisane, fiskalizirane i pravovaljane eRačune obvezno je držati minimalno 7 godina u digitalnom formatu (potpisani XML) – uslugu arhive eračuna možete dogovoriti s nama ili sa svojim informacijskim/eračun posrednikom

5. Dodatne odredbe za obveznike fiskalizacije i posebnosti

  • Prijava poslovnih prostora na ePoreznu nije potrebna u sklopu fiskalizacije 2 ako firme izvršavaju i primaju samo virmanske uplate
  • Obveznik fiskalizacije mora unijeti kroz FiskAplikaciju (preko ePorezne) adresu MPS servisa od odabranog pružatelja usluge MPS-a (to je najčešće odabrani informacijski/eračun posrednik)  – ovo je neophodni korak kako bi razmjena eračuna bila moguća između svih firmi i njihovih odabranih informacijskih/eračun posrednika
  • Potrebno je dati punomoć za fiskalizaciju eračuna svome informacijskom/eračun posredniku
  • Plaćanje pouzećem između firmi (korišteno kod prodaje putem web trgovina) ne fiskalizira se jer ne postoji potreba za razmjenom eračuna budući da firma primatelj plaća gotovinski dostavljaču, a „Prodaja proizvoda i/ili usluga u poštanskom prometu“ izuzeta je iz obveze fiskalizacije
  • Plaćanje paypal-om (također često korišteno u online prodaji), kada firma koja je prodala proizvode/usluge prima uplatu na bankovni račun, podliježe fiskalizaciji jer bi se firmi kupcu trebao ispostaviti eračun koji se fiskalizira