Optimizacija Web stranica za Internet tražilice (SEO)
Što je SEO?
Usluga optimizacije Web stranice omogućava visoko rangiranje među rezultatima pretraga Internet tražilica poput Google-a, Bing-a i dr.
Ovaj oblik “prirodnog” Internet oglašavanja je zapravo obilježavanje sadržaja na Web stranicama kako bi tražilice što više rangirale Vašu stranicu ako korisnik tražilice želi pronaći sadržaj koji se nalazi na Vašoj stranici.
Primjer
Korisnik Interneta (potencijalni kupac), pretražuje na Google-u nove modele mobitela. Nije dovoljno imati Web shop/stranicu sa sadržajem mobilnih telefona, jer tražilice teško “čitaju” neoptimizirane stranice. Može se usporediti kao da čitaju strani jezik – neke riječi prepoznaju, ali ne mogu shvatit što je ključno na stranici, a što nije.
Optimiziranjem stranica “prevodite” taj sadržaj u jezik koje tražilice potpuno razumiju. Tražilice time znaju što se prikazuje na Vašoj stranici, koje stavke predstavljaju proizvode ili usluge, koji su naslovi, što predstavljaju slike i slično. Znajući sve to, tražilice mogu staviti Vašu stranicu visoko među rezultatima za relevantan upit korisnika ako je sadržaj na Vašoj stranici kvalitetan.
Naravno, nitko Vam ne može obećati prvu poziciju, ali uz dovoljno truda mogu se postići veliki rezultati, pa čak i ta prva pozicija među rezultatima.
Kako se provodi optimizacija – SEO koraci
Postoje dvije kategorije koje se smatraju kao posao optimiziranja Web stranica. Prvi dio optimizacije obuhvaća trajnu i fiksnu prilagodbu stranice poput: obilježavanje sadržaja, obilježavanje naslova, mijenjanje linkova kako bi bili “search-engine-friendly”, opisivanje sadržaja i obilježavanje slika te unos meta podataka.
To je jednokratan posao ako se stranica često ne mijenja, ali može biti i konstantan posao ako se stranica učestalo mijenja. Cijena ovisi o veličini Web stranice i količini sadržaja.
Drugi dio optimizacije je dugotrajan tj. zapravo konstantan. On se sastoji od poslova “građenja backlink-ova” (linkova koji upućuju na Vašu stranicu s drugih stranica) – na taj način te druge stranice prosljeđuju svoju reputaciju Vašoj stranici i povećavaju njen rang.
Građenje backlink-ova podrazumijeva jedan trajan napor da se Vaša stranica poveže sa što više kvalitetnijih drugih stranica. Na taj način se gradi reputacija Vaše stranice, koja je jedan od ključnih faktora rangiranja među tražilicama.
Što su backlink-ovi (povratne veze)?
Backlink-ovi su doslovno linkovi na tuđim Web stranicama koji povezuju posjetitelja s Vašom Web stranicom.
Npr. Centar MCS Web stranice su povezane na taj način sa svim Web stranicama koje smo dizajnirali i napravili te su i one povezane s nama. Time dijelimo i gradimo reputaciju naših stranica te više rangiramo na tražilicama. Na ovaj način se povezuju i poslovni partneri te se dobiva isti efekt.
Google Webmaster Tools
Google Webmaster Tools je alat od Google-a pomoću kojeg se mogu administrirati Web stranice. Ako postoje “pokvareni” linkovi na stranici ili bilo kakve greške koje se pojavljuju na stranici, a koje mogu uzrokovati pad reputacije stranice, preko ovoga alata one se mogu otkriti i korektivnim aktivnostima se mogu ispraviti.
Sitemap ili mapa Web stranice
Sitemap je zapravo jedna datoteka u XML formatu formirana na specifičan način u kojoj su označene sve (pod)stranice u sklopu jedne Web stranice. Ova datoteka time predstavlja popis svih linkova koji se mogu pronaći na Web stranici i može se “predati” u Google Webmaster Tools-ima čime Google puno lakše indeksira (pronalazi i bilježi) Vašu Web stranicu. Neke Web stranice imaju i preko 10.000 podstranica s jako puno sadržaja. Zbog toga je korisno napraviti Sitemap kako bi olakšali tražilicama da pronađu i indeksiraju sav taj sadržaj.
Za sve informacije i daljnje upite o optimiziranju Vaše Web stranice, slobodno nas kontaktirajte.