Programska rješenja za Vas

Google Adwords

Oglašavanje na Google-u

Google AdWords jedan je od najpopularnijih oblika Internet oglašavanja na svijetu. Vrlo je napredan alat kojeg je prilično lagano postaviti u najjednostavnijem obliku, no ujedno je vrlo bogat funkcionalnostima koje omogućavaju postavljanje raznih kompleksnih kampanja. Ujedno alat omogućava prikaz raznih statističkih detalja, određivanje ciljanih specifičnih potencijalnih kupaca (po demografskim i drugim uvjetima) te postavljanje ciljeva oglašivačke kampanje.

Što je Google AdWords?

Google AdWords je programski alat koji služi za oglašavanje na Google-u i njihovoj partnerskoj mreži (YouTube i druge Web stranice koje su se uključile u njihov partnerski program).

Vrste Google AdWords oglašavanja

  • Google prikazivačka mreža
  • Google pretraživačka mreža
  • Kombinacija obje mreže

Google prikazivačka mreža (Google Display Network) – Svi oglasi koji se prikazuju na partnerskim Web stranicama – tzv. “Google Ads” i video oglasi koji se prikazuju na raznim videima poput videa na YouTube-u.

Google pretraživačka mreža (Google Search Network) – Svi oglasi koji se prikazuju na Google tražilici među rezultatima – oglasi se prikazuju potencijalnim kupcima koji su u Google tražilici upisali određene ključne riječi za koje se želite oglašavati.

Korištenjem oglašavanja putem obje mreže postižu se najbrojniji rezultati, tj. postižete najviše impresija (prikazivanja oglasa potencijalnim kupcima) te najviše klikova na oglase, no to ne znači da je to ujedno najbolja metoda, jer se brzo troši budžet i oglasi se mogu prikazivati osobama koji gotovo sigurno ne traže ono što prodajete.

Google AdWords ključne riječi

Ključne riječi su zapravo upit korisnika na Google tražilici ili drugim partnerskim mjestima (poput YouTube-a). Oglasi se prikazuju ovisno o unesenim ključnim riječima. Oglašivači se zapravo natječu međusobno u sustavu sličnom aukciji tj. svaki oglašivač stavlja cijenu/ponudu za određene ključne riječi, a oglašivač s najvišom cijenom dobiva najbolju poziciju oglasa, dok drugi oglašivači rangiraju niže tj. na nižim/lošijim oglasnim pozicijama. Naravno cijeli proces je nešto složeniji jer ovisi o dnevnom budžetu kojeg postavite za oglašavanje i drugim postavkama kampanje, kao i o Google-ovom algoritmu za oglašavanje.

Kako izgledaju i gdje se prikazuju Google AdWords oglasi?


Primjer oglasa na Google pretraživačkoj mreži

Google AdWords pretraživačka mreža

Primjer oglasa na Google prikazivačkoj mreži

Google AdWords prikazivačka mreža

Kako funkcionira Google AdWords?

Oglasi se stvaraju i administriraju kroz Google AdWords račun u kojem se može:

  • Izraditi neograničen broj raznolikih tekstualnih ili slikovnih oglasa
  • Odrediti cijena koju ste voljni plaćati za te oglase
  • Točno namjestiti kojoj demografiji i kojim specifičnim (potencijalnim) kupcima želite da se Vaš oglas prikazuje
  • Namjestiti dnevni/mjesečni budžet
  • Pratiti statistiku prikaza i “klikova” na Vaše oglase
  • Pratiti konverziju – koliko potencijalnih kupaca je kliknulo na oglas i zatim odradilo specifičnu radnju na odredišnoj lokaciji, npr. kupili neki proizvod ili uslugu ili Vas kontaktirali
  • Odrediti na koji način će se naplaćivati Vaši oglasi (prema broju prikazivanja ili prema “klikovima” na oglas)

Kako se naplaćuju Google AdWords oglasi?

CPC (Cost Per Click) ili metoda plaćanja po “kliku” – oglasi se naplaćuju prema broju ljudi koji “kliknu” na Vaš oglas i ostanu na Vašoj stranici barem kratko vrijeme nakon učitavanja stranice. Cijenu sami određujete i stavljate za željene ključne riječi.

CPM (Cost Per Mile) ili plaćanje prema 1000 prikazivanja oglasa (impresija) – određujete cijenu koju ste voljni platiti za 1000 impresija Vaših oglasa, nevezano za broj ljudi koji su “kliknuli” na njih.

Pozicije oglasa

Svaki oglas ima svoju poziciju. Najčešće postoje 1 do 3 oglasa na glavnim pozicijama (na vrhu rezultata pretraživanja), no ključne riječi, za koje se mnoge firme natječu, znaju imati i do 10 oglasa na glavnim i sporednim pozicijama. Pozicija oglasa ovisi o cijeni koju stavite za određene ključne riječi i cijeni koju je stavila Vaša konkurencija. Google daje pozicije po principu “što veća cijena, to bolja pozicija” tj. onaj tko je stavio najveću cijenu ujedno ima i najbolju poziciju oglasa.

Zanimljiva činjenica o Google AdWords-u

Google AdWords je glavni izvor prihoda Google Inc. i čini preko 90% njihovog godišnjeg prihoda što iznosi preko vrtoglavih 100 mil. $ dnevno.

Ukoliko Vas zanima ovakva vrsta Internet oglašavanja ili ako imate dodatnih pitanja kako se ovakav oblik oglašavanja može primijeniti na Vaše poslovanje, slobodno nas kontaktirajte.